onsdag 28 oktober 2009

Kongress med stort S

Vad kan hända? Man har inte en partiledning, man försöker för första gången göra en allians, vissa delar vill gå till vänster och andra till höger. Man diskuterar i morgonsoffan vilka utmaningar man står inför. Jag såg ett inslag när Jytte åkte till Lyxele och försökte påverka sina S kollegor, tillåt mig småle. Jag är nästa mest fascinerad över hur man kan hålla ihop det över huvud taget med sådan splitring. Man skulle kunna säga att spännvidden är dubbelt så stor hos sossaran internt än hos Allians partierna och enda anledningen att man hållit ihop det är att man haft en start ledning som har rättat in alla i ledet. Detta saknas nu helt.
Ett sådant smash läge som man har nu, och man kan inte ta till vara på det.
Jag känner mig sorgsen när vi ändå om ett år står sär med den röd-gröna sörjan... snyft...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar