tisdag 27 oktober 2009

Själv är bäste dräng

Åter igen bevisas det att man inte kan luta sig tillbaka och lita på någon annan. Folksam har halverat ersättning för sin begravningsförsäkring som många har tecknat via PRO. Anders Sundström (vd Folksam) och Anders Teljebäck från PRO sitter och skyller på varandra. Grund problemet är att många tror att det är en sparande försäkring, men det som kommer in på försäkringen ett år måste gå ut samma år. Det måste vara lätt att förhandla sig till en bra premie till en början när det enda kravet är att det kommer in lika många försäkringstagare som slutar. Detta är på det sättet som sossarna försöker betala för alla sina saker, låt den yngre generationen betala. Jag är en som lessnat jag kommer att spara till mig själv. Det enda problemet med min tanke är att jag är tvingad att betala för ett gäng soffligare som kommer och klagar att de inte får något…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar