tisdag 1 december 2009

Arbetsförmedlingen förbannade reklam

Måste släppa morgonssoffan lite.
Arbetsförmedlingen hur f-n kan man ha en sådan reklam? Vad har arbetsförmedlingen gjort hittills. Jag kan naturligtvis bara svara för mig själv och det är svaret mycket kort, INGET.
Jag ser arbetsförmedlingen som ett enda svart hål för att antingen gömma eller visa på arbetslöshet.

Nu kör man med slogan
Snart är historiens största pensionsavgång här.
Hur ska vi då klara högkonjukturen?

Svaret är att gå bredvid och sen var det något med ett paket, ja de brukar ju heta så. En halv miljon i pensionsavgång och en halv miljon i arbetslöshet, hmm.
Arbetsförmedlingens sätt är att hota arbetsgivaren att ni måste anställa nu innan det är för sent att få tag i någon som kan något.

Känns jävigt 2000 att hota. Men genom detta inlägg hjälper jag dem tyvärr att hota vidare men jag kunde bara inte låta bli.

För övrigt musiken, min stackars tvhögtalare mår dåligt.

1 kommentar:

  1. Håller med dig. Blir så jävla förbannad på dom. Dessutom har jag hört att många jobb ska läggas ner istället för att anställa nya, så var det med den högkonjukturen.

    SvaraRadera