onsdag 9 december 2009

Socialförsäkringen M gör något till skilnad från S

Nyhetsmorgonstudion sitter Veronica Palm (S)och Gunnar Axén (M), ordf socialförsäkringsutskottet. Jag måste hålla med om att det fanns hål i förslaget men grundiden är trots allt mycket bra. Vilka människor hjälper vi genom att låta dem gå hemma med sjukpening? S har ingen som helst ide hur man ska göra, jag tycker det är stort av M att våga ta i problemet.
För många är det nog ända sättet att i princip tvingas försöka, det är för lätt att komma in i tankarna jag kan inte jag orkar inte. Jag tror att vi människor är starkare än så och vi kan bara vi får förtroende att försöka.
Sen är det ju så att det är ju inte så att man går från sjukpenning till att tigga på gatan, det är en individuell handlings plan som ska tas fram.
Åter igen de där med individen under M:s regering, jag tycker det är framtiden vi är individer inte grupper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar